wees auditief toegankelijk
Blog » Reclame campagnes hoortoestellen

Reclame campagnes hoortoestellen

Gepubliceerd op 20 april 2021 om 12:08

De juistheid van reclame campagnes betreffende hoor-apparatuur verstrekking.

 

Onlangs was er op TV een reclame met Wibi Soerjadi. Daarin werd gesteld dat een bepaalde keten beweert dat alle geleverde innovatieve hoortoestellen door de Zorgverzekeraar worden vergoed. Dit is niet juist en dit werd misleidend geacht. De kwaliteitsaudiciens voelden zich hierbij benadeeld. De waarheid blijkt in het midden te liggen. Bij bedoelde keten blijkt het mogelijk toch een vergoeding te verkrijgen voor bepaalde hoortoestel innovaties, welke niet gangbaar is bij de andere audiciens. Soms kunnen die wel geleverd worden maar tegen een forse bijbetaling. Van de andere kant moet je bij bedoelde keten wel weer bijbetalen voor de noodzakelijke oplader, terwijl die eigenlijk inbegrepen is bij het hoortoestelpakket (kosten 140€).

Gelukkig is er door dit bericht meer duidelijkheid gekomen voor de meer dan 1 miljoen kwetsbare en oudere mensen, die afhankelijk zijn van een goede diagnose, aandacht, het juiste toestel en nazorg voor hun gehoorrevalidatie, aldus hr Greven van de Kwaliteitsaudiciens. Met dank aan de Gelderlander 20-4-2021.

Naschrift: ook bij Smartphones moet je voor de nieuwste types fors meer betalen, ze hebben dan weer nieuwe snufjes, maar de basis blijft zoals eerdere uitgaven. Voor ouderen zijn deze vaak goed genoeg, mits er aandacht bestaat voor het cursief gedeelte hierboven. zie ook: Nieuws - Rechter oordeelt dat Specsavers moet stoppen met misleidende reclame (stichtinghoormij.nl)


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.