wees auditief toegankelijk
Blog » Persbericht. Ik hoor wat jij niet hoort; 24 uur per dag herrie in je hoofd. Informatieavond over tinnitus (oorsuizen)

Gepubliceerd op 20 oktober 2016 16:57

“Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik te trots was om oordoppen te dragen tijdens het uitgaan.” Jan is begin dertig en heeft al bijna de helft van zijn leven last van oorsuizen (tinnitus). Zijn ervaringen staan niet op zichzelf: door langdurige blootstelling aan te harde muziek komen er steeds meer jongeren met oorsuizen bij. In totaal zijn er ruim 1 miljoen Nederlanders met een suis, piep, fluit, brom of rinkelende bel. Iemand met tinnitus hoort voortdurend geluiden in het hoofd. Dat kan variëren van een zachte ruis tot hard geluid.

Op maandagavond 21 november aanstaande organiseert Stichting Hoormij i.s.m. Rijnstate in Arnhem een informatieavond over tinnitus voor iedereen met belangstelling voor deze gehooraandoening. Tijdens het programma wordt ingegaan op de oorzaken, behandelmethodes en vertelt men uit eigen ervaring. Daarnaast worden adviezen gegeven over het omgaan met tinnitus. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen.

De informatieavond vindt plaats in het Auditorium (Route 81) van Rijnstate in Arnhem, Wagnerlaan 55, 6815 AD in Arnhem.

De zaal gaat om 19.00 uur open. Het programma begint om 19.20 en duurt naar verwachting tot 21.30 uur.

Sprekers zijn de heer K. Gillissen (ervaringsdeskundige Stichting Hoormij), de heer L. Ferman (kno-arts Rijnstate) en de heer Ir. H. Simkens (klinisch fysicus/audioloog Kentalis AC Eindhoven en Arnhem).

Aanmelden: Toegang alleen na aanmelding bij Stichting Hoormij via e-mail nicole.vandalen@stichtinghoormij.nl of telefoonnummer (030) 635 40 07. De toegang is  gratis. Een schrijftolk en ringleiding zijn aanwezig.

Meer informatie over tinnitus op www.stichtinghoormij.nl/tinnitus

Stichting Hoormij/NVVS (Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden) is dé belangenvereniging voor mensen met hoorproblemen. Stichting Hoormij wil dat mensen met een hoorprobleem optimaal functioneren in de samenleving.

Nadere informatie over dit persbericht:

Stichting Hoormij/NVVS

Nicole van Dalen

Nicole.vandalen@stichtinghoormij.nl , (030) 635 40 07 (ma t/m do)

«   »

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.